HIBRIDIZÁCIÓ
Modellváltás zökkenőmentesen
Szolgáltatáscsomagunk összehangolt megoldást kínál a hibrid munkavégzésre történő átállás kapcsán az alábbi három szakterület együttműködésével:

MUNKAJOG
Jogi tanácsadás
Szabályzatok készítése, frissítése
Munkaszerződés template-k készítése, frissítése
MUNKAVÉDELEM
Távmunkahelyek munkavédelmi minősítése
Irodai munkakörülmények járványügyi szempontból is biztonságos kialakítása
SZERVEZETFEJLESZTÉS
Szervezeti kultúraváltás, változás- és kapcsolatmenedzsment
Folyamatoptimalizálás
Konfliktuskezelés, mediáció



Az elmúlt időszakban a vezetők és a HR összehangolt, kemény munkájának eredményeképpen mára kialakult egy új rendszer a munkahelyeken, amelyben a vírus hozta megkötések mellett is fenntartható maradt a vállalatok működése. Most pedig - több mint egy évvel a lezárások kezdete után - újra lehetőség van ismét az irodából dolgozni.
Ki-ki üdvözli, mások akár elzárkóznak a régi kerékvágásba való visszatéréstől, és vannak olyanok, akik a hibrid munkavégzésben látják a jövőt. Az mindenesetre egyértelmű, hogy a visszatérés legalább olyan kihívások elé állítja a szervezeteket, mint a home office-ra való átállás a pandémia kezdetén. A különbség az, hogy most nem a tűzoltáson van a hangsúly, van idő tervezni, folyamatban és lépésekben gondolkozni, azokat időzítve kommunikálni és felkészülten nekivágni a változásnak. Hiszen most újra változásmenedzsmentre lesz szükség.
Most ismét a HR szakembereken a cégek szeme, akiknek azonban a munkatársi well-beingen túl sok egyéb kérdés is fejtörést okoz.
-
Kötelezhetőek-e a visszatérésre a munkatársak?
-
Hogyan tehetem újra motiválttá a csapatot az irodai munkavégzésben?
-
Milyen változtatásokat szükséges eszközölni a munkaügyi dokumentációban, ha a működés hibriddé változik, vagy esetleg áttér a cég a teljes távmunkavégzésre?
-
Milyen munkavédelmi változtatásokra van szükség, ha a munkavállalók rendszeresen otthonról végeznek munkát?
-
Kötheti-e a munkaviszonyt az oltottság meglétéhez a munkáltató?
-
Megtagadhatja-e egy munkatárs, hogy egy oltatlan kollégával kelljen egy irodába ülnie?
-
Hogyan kezeljük az oltottsággal és a távolságtartással kapcsolatos csapaton belüli konfliktusokat?
A fenti kérdések három különböző szakterületet érintenek: munkajogot, munkavédelmet és szervezetfejlesztést. Éppen ezért olyan szolgáltatáscsomagot dolgoztunk ki, amely átfogóan kezeli ezeket a témaköröket, és rendszerszemlélettel, az egyes részterületek szakembereinek szoros együttműködésével cégre szabott, egyedi és komplex támogatást kínál ügyfeleinknek a változások során.
MIÉRT HASZNOS A SZOLGÁLTATÁS?
-
A folyamatosan változó jogszabályi környezetben (lásd legutóbbi távmunka rendelet) még a jogászoknak is nehéz kiigazodni, az új szabályokat értelmezni. Ez fokozottan igaz a HR-esekre.
-
Az egyes szakemberekkel való külön-külön egyeztetés nagyon időigényes.
-
Az szakemberek munkáját össze kell hangolni, ha ők nem értenek egyet bizonyos kérdésekben, az fennakadást okoz.
-
Hiába vannak rendben munkajogi és munkavédelmi szempontból a szabályok, ha a munkavállalók között mindez az együttműködést hátráltató konfliktusokat szül.
-
Sokaknak nincs tapasztalata egy hasonló volumenű projekt menedzselésében.
-
A rendszeres home office lehetősége, az irodai egészségügyi biztonság és a harmonikus munkahelyi légkör, jó csapathangulat mind kulcstényező a munkavállalók elkötelezetté tételében. Az a cég, szervezet aki gyors, határozott és egyben innovatív válaszokat tud adni erre a hármas kérdéskörre, az komoly stratégiai előnyre tesz szert a munkaerő megszerzése és megtartása terén.

Szolgáltatásunk keretében dr. Hanyu Henrietta munkajogász mediátor,
valamint a D Safety Engineering & Consulting Kft. az együttműködő partnerünk.


SZAKÉRTŐINK

dr. Hanyu Henrietta
ügyvéd, munkajogász, mediátor

Papp Dániel
munka- és tűzvédelmi szakmai vezető

Salamon Dorottya
OD tanácsadó, mediátor

Bódi Iván
Executive coach, tréner
